Tamamlanan plan çalışmasıyla önerilen fonksiyonlar ilgili kurum ve kuruluşlarca değerlendirilecektir. Önerilen fonksiyonlardan biri 16 noktada yapılabilecek yat limanı ve balıkçı barınaklarıyla denizde 4.000 yeni bağlama kapasitesi sağlamakta. Bu memnuniyet vericidir. Ancak 2020’li yıllarda şehrimizin 10.000 üzerinde bağlama kapasitesine ihtiyaç duyacağına inanmaktayım.
Bir diğer öneri Konyaaltı İlçemizde büyük liman fonksiyonlarının genişletilmesi ve Kruvazör rıhtımı kazandırılması. Öneriler hayata geçirildiğinde ilgili beldelerimizin istihdam ve zenginliğini arttıracaktır.
Bu plana dayanarak ulaşacağımız hedeflerden biri de 2015 yılından itibaren Gazipaşa-Tekirova arasında kara ulaşımını yaz aylarında kısmen denize aktarabilmektir. (Kış döneminde çalışmaz.)
2015 Yılında kentimize 15 milyondan fazla turist beklemekteyiz. Sadece 2016 World Expo Organizasyonunda 8 milyon turist bekleniyor. 2020 yılında turistin 20 milyonu geçmesi bekleniyor. Bu rakamın büyük çoğunluğu yaz döneminde gelecek ve Gazipaşa-Tekirova arasında konaklayıp Doğu-Batı aksında çoklu hareket ihtiyacı duyacak.
Öncelikli ihtiyacımız deniz ulaşımında altyapı ve üstyapı işletmeciliği proje ve planlamasıdır. Elde edilecek bilgiler doğrultusunda amacımız rıhtımı olmayan ilçelerimize ve uygun durak mesafesindeki beldelerimize rıhtımların yapılmasıdır. Deniz ulaşımı turizm öncelikli olup, ilerleyen yıllarda yerleşik nüfusun da bu hizmeti kullanacağı düşünülerek bugün kıyıya yakın olmayan Manavgat-Serik-Aksu gibi ilçelerimizin kıyıya/rıhtıma iç ulaşımının da değerlendirilmesi önerilmektedir. Gazipaşa-Alanya-Muratpaşa-Konyaaltı-Kemer ilçelerimizde rıhtıma ulaşma sorunu yok veya küçük projelerle giderilebilecek düzeydedir.
Deniz ulaşımı, bölgemizin bilgi ve uzmanlığı dışındadır. Öncelikle konu üzerinde kurumsal ölçüde bilgilenme ihtiyacı vardır. Hedefimiz ve ihtiyacımız ışığında aşağıdaki adımlar önerilmektedir.
- Akdeniz Belediyeler Birliği üyesi ve plan kapsamında olan 32 kıyı belediyemizle ABB Bünyesinde “Antalya Körfezi Deniz Ulaşımı Masası” kurulması (AKDUM)
- Ülkemizde şehir içi Deniz ulaşımında en bilgili işletmeler İDO’ ve İZDENİZ’dir. İlgili masa tarafından 2010 Sonbaharında İDO, İZDENİZ, DLH ile ilgili kişi ve kuruluşların katılımıyla bizi “Gazipaşa-Tekirova deniz ulaşımı işletme planı”na götürecek konularda toplantı ve panellerin düzenlenmesi,
- 2011 Yılında AKDUM tarafından uzman bir kuruluşa 2015 ve sonrası esas alınarak “Gazipaşa-Tekirova deniz ulaşımı işletme projesi” hazırlatılması,
- 2012 yılında rıhtım inşaatlarının ihale edilmesi,
- 2013 yılında Yolcu Salonu-Rıhtım-İlçe (Belde) iç ulaşım yol ve kavşakları, aydınlatmaların yapılması,
- 2013 yılında İDO ile anlaşma yapılarak 2014 Nisan/Ekim arasında İDO deniz araçları ve operasyon yönetiminin Antalya’ya gelip, personeli Antalya’dan temin ederek ilgili hat üzerinde deneme ulaşımını başlatması, Kasım ayında taşıtların depolanması veya geri götürülmesi,
- Görülen eksiklerin 2014 Kış sezonunda tamamlanarak 2015-Nisan ayında aynı yöntemle Gazipaşa-Tekirova arasında 10 duraklı ulaşımın başlatılması, Böylece 2016 Nisan ayında açılacak World Expo 2016 Antalya organizasyonunda en yüksek ulaşım faydasının sağlanması,
- İlimizde ortaya çıkacak deniz ulaşımı sektörünün tüm aşamalarında, geçen yıl açılan Manavgat Denizcilik Meslek Lisesi ile Konyaaltı’nda bu yıl açılacak Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi mezunlarının çalışabileceği düşünülmektedir.
31 Mayıs 2010