Geçen yıl kentimize gelen 7.850.000 turistin 6.500.000’i Mayıs/Ekim döneminde (6 Ay) ve 1.350.000’i kasım/Nisan (6 Ay) döneminde gelmiştir. Yaz döneminde (6 Ay) turist gelişinde problem olmadığı görülmekte olup uçak bulunabilirse yaz döneminde daha fazla potansiyel olduğu bilinmektedir. Bundan sonra asıl hedefimiz Kış Döneminde (6 Ay) gelen turist sayısını arttırmak olmalıdır.
Kış aylarında haftalık ve hafta sonu tatilleri öne çıkmakta olup, Antalya Kent Merkezi buna uygun düzenlenmektedir. Kış döneminde yapılan kısa seyahatlerde Gastronomi, Müzik, Eğlence, Kent içi yürüyüş, huzurlu mekanlar daha çok aranmaktadır.
Antalya’nın Turistik Çekirdek Bölgesi Yenikapı-Doğu Garajı/Kaleiçi ile Eski otogar-Kapalı yol-Kalekapısı-Yat Limanı-Selekler-Atatürk Parkı, Müze ve Beach Park olarak belirginleşiyor.
Bu Bölgemizde 2000 yıllık Antalya tarihinin izleriyle, çağdaş şehirciliğin modern mekanlarını, Arkeolojik Değerlerle, Akdeniz-Antalya ve Dünya Mutfaklarından Lezzetli sunumlar ve uygun fiyatlı alışveriş imkanlarını bulmak mümkün hale gelmekte. Oluşan bu zenginliğin kentimize gelecek yerli ve yabancı turistlere tanıtılması önemli bir çalışma olarak önümüzde duruyor. Tanıtım ve pazarlamanın sürekli olarak yapılabilmesi için bu bölgelerimizi temsil eden Dernek ve kuruluşların işbirliğiyle bir program oluşturulmalıdır.
İstanbul benzer çalışmayla 2003 yılında 1.500.000 olan turist sayısını 4 yılda 6.500.000’e yükseltti. 2 Yıl içinde 10 Milyon turist hedefliyor. İstanbul’da deniz turizmi yok. Alışveriş, Gastronomi, Tarih, Kongre, Fuar, Müze, Eğlence unsurlarını tanıtarak bu sonuca ulaşıldı. Antalya kent merkezinin de kış döneminde benzer öğeleri var. Işıklar caddesi/Karaalioğlu parkı/Hıdırlık Kulesi/Kaleiçi/Hadrianus Kapısı/Doğu Garajı Modern Çarşısı/İki Kapılı Han/Kuyumcular Bölgesi/Kazım Özalp Caddesi/Tophane Bölgesi/Tarihi Yat Limanı/Selekler Çevresi/Atatürk Parkı Restoranları/Arkeoloji Müzesi/Beach Park restoranları, Eğlence İşletmeleri/Senfoni Orkestrası/Kent merkezinde yürüyüş ve manzaralar, Antalya’nın kış turizminde sunabileceği önemli zenginlikler.
Daha önemlisi; Kentimize yoğunlukla turist gönderen ülkeler İngiltere-Almanya-Hollanda-Avusturya-Ukrayna-Rusya’da özellikle Kasım-Nisan döneminde hava sıcaklığı (-) derecelerde olmasına karşılık Antalya’da + 15/20 derece seviyelerindedir. Kent Merkezimizde oluşan güzel mekânları, uygun fiyatlı modern alışveriş imkânlarını ve çok lezzetli ekonomik yemek servislerini tanıtmakla ziyaretçilerin kış aylarında, hafta sonlarında 3 saatlik uçak yolculuğuyla doğrudan kent merkezine gelebilecekleri anlatılmalıdır.
Kış aylarında Karaalioğlunda yürümek, Kalekapısı civarında alışveriş, Atatürk Parkında muhteşem deniz ve dağ manzarasıyla uygun fiyatlı öğle yemeği imkanı, rakip kentlere göre sunabileceğimiz en iyi avantajlarımız arasındadır.
3 günlük seyahatler için 3 saatlik uçak yolculuğu idealdir. Kent çekirdeği çevresindeki otellerde ekonomik konaklama imkânları, modern ve +15/20 derecelik iklimde 3 gün geçirmek ilgili ülke vatandaşları için cazip bir seyahattir. Halen bu ihtiyaçlarına Güney Kıbrıs-Mısır-Fas-Tunus-Girit hitap etmekte. Bu ülkelerden daha iyi iklim ve cazip imkanlar sunacak Antalya Kent Merkezi Hafta Sonu Paket turlar için yeni bir turistik destinasyon oluşturacaktır.
Tanıtım çalışmalarının Kentimizin ilgili Bölgelerin Temsilcisi Kuruluşlarımızca hazırlanması gereklidir.
Yapılacak çalışma ile 5 yıl içinde Kış Döneminde gelen turist sayısını 3 milyona yükseltmek hedef olmalıdır.
İlgili kesimlerin birlikte hazırlayacakları programın başarıya ulaşması amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığının yurt dışı tanıtım faaliyetlerinde tüm desteği vermesi için çalışma yapılacaktır. Ayrıca ilgili Ülkelerin Büyükelçilikleriyle her seviyede temasa geçilerek programın hem hedef ülkelerde, hem Antalya’da sürdürülmesi için gerekli temaslarda bulunulacaktır. Hedef ülkelerin Parlamentolarına ve ilgili Bakanlıklarına T.B.M.M. Parlamentolar arası Dostluk Grupları ve Kültür ve Turizm Bakanlığımızca yazılar gönderilecek, konunun resmi kanallarda takibi sağlanacaktır.
ÖNERİLEN HAZIRLIKLAR
1. Kasım-Nisan arasında Hedef ülkelerde 5 yıl boyunca "Antalya Haftası" düzenlenmesi, (Salı-Cumartesi 5 gün)
2. Kasım-Nisan arası her ay bir ülkeye ayrılarak, Kalekapısında hedef ülkelerin " Kültür Haftası" düzenlenmesi. Salı-Cumartesi = 5 gün
3. Çekirdek bölgenin Tarih, Manzara ve Dinlenme, Yürüyüş, Alışveriş, Yeme-içme, Eğlence, Müze mekânlarını (Kasım-Aralık-Ocak-Şubat-Mart-Nisan ayları) tanıtan afiş ve broşürlerin hazırlanması, (Her ay için ayrı ayrı)
4. Bu aylarda hedef ülkelerden 5 yıl boyunca Ressamlar, Müzisyenler, Gazeteciler, Yazarlar misafir edilerek kış günlerimizde kent merkezinin tanıtılması,
5. Kasım-Nisan döneminde hedef ülkelerden Antalya’ya Haftalık Uçak Seferleri için THY ve diğer uçak firmalarıyla görüşülmesi.
Sadık BADAK
Antalya Milletvekili
Tel: 420 63 62-63
Faks: 420 69 63
ANTALYA’DA TURİSTİK KENT ÇEKİRDEĞİNİN KIŞ TURİZMİ İÇİN TANITILMASI
TASLAK İŞ PROGRAMI İLGİLİ SORUMLU
1. KENT ÇEKİRDEĞİ TANITIM GRUBUNUN OLUŞTURULMASI Sektör Temsilcileri
2. KENT ÇEKİRDEĞİ KIŞ DÖNEMİ GÖRSEL HAZIRLIĞI Tasarım Ajansı Tanıtım İcra Grubu
3. Yapılacak ana Tanıtım Çalışmaları ve Alt detaylarının belirlenmesi Tasarım Ajansı
Tanıtım İcra Grubu
4. Bütçe Hazırlanması Tasarım Ajansı Tanıtım İcra Grubu
Tanıtım İcra Grubu
5. Bütçe Kaynaklarının belirlenmesi İşletmeler
Resmi Kesimler
6. Yıllık Çalışma Programının belirlenmesi
7. Gelir toplama ve ödeme prensiplerinin belirlenmesi
8. Denetim Prensiplerinin belirlenmesi
– Parasal Denetim,
– Fiziki Denetim
9. Tanıtım Grubu Yurtdışı etkinlikleri Çalışma Grubunun belirlenmesi
10. Tanıtım Grubu Antalya etkinlikleri çalışma grubunun belirlenmesi
11. Ülkelerin Türkiye Büyükelçiliklerine Projenin Anlatılması ve Davet
12. İlgili Ülkelerin Kendi Bakanlıklarına duyurulması Kültür ve Turizm Bak. Sadık BADAK
13. İlgili Ülkelerin Kendi Parlamentolarına Duyurulması T.B.M.M. Sadık BADAK
14. İlgili ülkelerde etkinlik ve tarih belirlenmesi Tanıtım İcra Grubu Kültür Ve Turizm Bak.
15. Antalya’da etkinlik yer ve tarih belirlenmesi Büyükşehir Bel. Tanıtım İcra Grubu
Elçilikler Sadık BADAK
ANTALYA KENT KONSEYİ
EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU
TOPLANTI RAPORU
17.03.2008 Pazartesi günü saat 11.00 de yapılan toplantıda alınan kararların, toplantı sonrasında basına açıklanması oy birliğiyle grup kararı olarak alındı.
"Kentte Turizm Ekonomisi"nin görüşüldüğü toplantı sonucu Antalya’nın turistik kent çekirdeği (Işıklar-Karaalioğlu-Kaleiçi-Doğu Garajı-Eski Otogar-Kapalı Yol-Kalekapısı-Yat Limanı-Selekler-Atatürk Parkı-Arkeoloji Müzesi-Beachpark) "Kış Turizmi Tanıtımı" çalışma grubu oluşturulması oy birliğiyle benimsendi.
Tanıtım Çalışma Grubu 17 Mart 2008 itibariyle aşağıdaki üyelerden oluştu. Turistik kent çekirdeğine hitap eden,
1. Restoran İşletmeleri Temsilcisi,
2. Ticaret ve Esnaf İşletmeleri Temsilcisi,
3. Konaklama İşletmeleri Temsilcisi,
4. Eğlence Merkezi İşletmeleri Temsilcisi,
5. AKTOB,
6. ATAV,
7. ATSO,
8. Antalya Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği,
9. TÜRSAB,
10. Antalya Büyükşehir Belediyesi,
11. Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü,
12. Kent Konseyi Ekonomi Çalışma Grubu.
Antalya turistik kent çekirdeği kış turizmi tanıtım çalışma grubunun sekreterliğini ATAV (Antalya Tanıtım Vakfı) yürütmesi ve Çalışma Grubunun ikinci toplantısını, 31 Mart 2008 Pazartesi günü saat 11.00 de Kent Konseyi’nde yapması kararlaştırıldı.
31 Mart 2008 tarihine kadar;
"2008-2009 Tanıtım İş Programı Taslağı" hazırlanması,
"Bütçe taslağı"nın hazırlanması ve 31 Mart 2008’de gerçekleştirilecek ikinci toplantıda bu iki konunun program ve bütçesinin görüşülmesi kararlaştırıldı.
Sadık BADAK
Antalya Milletvekili
Ekonomi Çalışma Grubu Başkanı